Världens roligaste jobb!

Onsdag 25 april 2018

Liberalerna i Solna verkar i en av Sveriges mest dynamiska kommuner där Alliansen styr sedan lång tid. Det tänker vi fortsätta med och behöver därför din hjälp.

Till valrörelsen söker vi nu en valombudsman. Vi söker dig som brinner för liberalismen och älskar att övertyga andra att rösta liberalt – framför allt i sociala medier.

Anställningen är sammanlagt 100% under 2 mån där timmarna kan komma att fördelas maj tom september.

Dina uppgifter blir att bistå föreningens toppkandidater i deras kampanjarbete med fokus på just sociala medier, framför allt Facebook. Du ska vara med och ta fram content till våra kanaler och behöver därför ha kunskaper om rörlig bild. Men du är också med och affischerar, delar ut flygblad, är med på dörrknackningskampanjer emellanåt samt delar ut valsedlar. Vissa andra praktiska arbetsuppgifter kan också förekomma.

Kunskaper i andra språk än svenska är en merit. Erfarenhet från politiskt arbete inom Liberala Ungdomsförbundet eller Liberalerna är givetvis också meriterande. B-körkort är ett stort plus, men inget krav. Din viktigaste merit är din personlighet och att kunna hålla ett högt tempo.

Du blir formellt anställd som politisk sekreterare, vilket innebär att du har laglig rätt till tjänstledighet från ditt ordinarie jobb om du har ett sådant.

Kontakta Anne-Lie Elfvén, politisk sekreterare, om du är intresserad. Vi tillämpar löpande rekrytering och anställer så fort vi träffat rätt så avvakta inte med att höra av dig.

anne-lie.elfven@liberalerna.se